KÜRESEL SORUNLARA YERLİ AKIL

"Yüzyüze 30 Takım"

 

YARIŞMA TEMASI

Sürdürülebilir Kalkınma için Teknolojiyle Çözüm Üret

         Dünya, iklim değişikliği, su kıtlığı, çevre kirliliği, açlık ve yoksulluk gibi birçok küresel sorunla karşı karşıyadır. Bu sorunlara karşı duyarlılık geliştiren bireylerin yetişmesi ve bu bireylerin teknolojiyi toplumsal fayda üretmek için kullanmaları büyük önem taşımaktadır.

       Bu yarışmada, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) doğrultusunda belirleyeceğiniz bir küresel soruna blok tabanlı kodlama, robotik sistemler ve tasarım araçları kullanarak yenilikçi ve uygulanabilir bir çözüm üretmeniz beklenmektedir.

Tüm projelerin sürdürülebilirlik ilkelerine ve toplumsal faydaya odaklanması beklenmektedir.

 

 

        Yarışmaya katılım sağlayacak takımlar için Tusun Akademi tarafından hazırlanmış online eğitim içerikleri sağlanacaktır. Öğrenci ve öğretmen hesaplarına ait giriş bilgileri, takım lideri öğretmenlerle paylaşılacaktır.

        Katılımcı takımlara, projelerini geliştirmeye başlamadan önce aşağıdaki online eğitim içerikleri verilecektir.

ONLİNE EĞİTİM İÇERİKLERİ

canva1

• Canva ile Etkili Sunum ve Görsel Tasarım

Farkındalık çalışmaları için afiş, poster ve infografik tasarımı
pictoblox

• Pictoblox ile Blok Tabanlı Kodlama

Akıllı sistemler, simülasyonlar ve oyun tasarımı
arduino-icon-2

• Arduino Tabanlı Robotik Uygulamalar

Sensörlerle çalışan sistemler, çevreyle etkileşimli cihazlar
Yarışmada kullanılması önerilen donanım setleri ve diğer materyaller, öğretmenlere bilgi verilerek temin edilecektir. Eğitimler tamamlandıktan sonra öğrenciler kendi projelerini tasarlayıp geliştirmeye başlayacaklardır.

    YARIŞMA SÜRECİ NASIL İLERLER?

    BAŞVURU KOŞULLARI

    • Yarışmaya yalnızca Ankara ilinde resmi, özel kurumlara bağlı ortaokul ve BİLSEM öğrencileri için başvuru yapabilir.
    • Katılımcılar, ortaokul seviyesindeki öğrenciler arasından seçilmelidir.
    • Her takım 3 öğrenci + 1 öğretmen (takım lideri) olmak üzere toplam 4 kişiden oluşmalıdır.
    • Her okul sadece 1 takımla yarışmaya katılabilir.
    • Yarışma kontenjanı 30 takımla sınırlıdır.
    • Başvurular, yalnızca okulda görev yapan öğretmenler (takım liderleri) tarafından yapılabilir.
    • Bir öğrenci yalnızca bir takımda yer alabilir; birden fazla takımla başvuru yapamaz.

    Başvuru Hakkı Kazanımı

    Yarışmaya katılım, başvuru tarihleri içinde başvurusunu tamamlayan ilk 30 takım ile sınırlıdır. Başvurular onaylandıktan sonra takımlara giriş bilgileri ve eğitim içerikleri sağlanacaktır.

    YARIŞMA KURALLARI

    Elektronik Cihaz Kullanımı:

    Öğrenciler, cep telefonu, akıllı saat ve benzeri kişisel elektronik cihazlarını, yarışma alanına girmeden önce takım lideri öğretmene teslim etmelidir.

    Kullanılacak Yazılım ve Donanım:

    Yarışma sırasında yalnızca Pictoblox (PC versiyonu) ve yarışma için sağlanacak Arduino temelli akıllı cihaz kutusu kullanılacaktır. İleride başka araçlara ihtiyaç duyulması durumunda, bu bilgiler önceden okullara duyurulacaktır.

    İnternet Kullanımı:

    Proje geliştirme sürecinde internet bağlantısı sağlanacaktır ve öğrenciler yalnızca Pictoblox veya destekleyici platformlar için internete erişim sağlayabileceklerdir. Amaç dışı kullanım, yarışma kurallarına aykırıdır. İleride başka araçlara ihtiyaç duyulması durumunda, bu bilgiler önceden okullara duyurulacaktır.

    Özgünlük:

    Geliştirilen tüm proje ve içerikler öğrencilerin kendi özgün çalışmaları olmalıdır. Kopya tespiti halinde takım yarışmadan elenir.

    Görev Başlangıcı:

    Yarışma günü açıklanacak problem durumu tüm takımlara aynı anda iletilir ve yarışma eş zamanlı olarak başlatılır.

    Takım İçi Görev Dağılımı:

    Takımlar bir iş birliği planı oluşturarak her üyenin görevini açıkça tanımlamalıdır.

    Sözcü Seçimi:

    Her takım, jüri ile iletişimde bulunacak bir takım sözcüsü belirlemelidir.

    Zaman Yönetimi:

    Yarışma süresi sona erdiğinde çalışmalar hemen durdurulmalıdır. Süre bitiminden sonra yapılan hiçbir müdahale değerlendirmeye alınmaz.

    ETKİNLİK SÜRECİ

    Etkinlik Süreci Aşağıdaki Şekilde Olacaktır.
    • 18 Nisan 2025 Saat:09.00Başvuru Başlangıcı

    • 18 Mayıs 2025 Saat:18.00Başvuru Bitişi

    • 31 Mayıs 2025 Saat:09.30Etkinlik Başlangıcı

    • 31 Mayıs 2025 Saat:15.30Etkinlik Bitişi

    • 31 Mayıs 2025 Saat:15.30Değerlendirme Başlangıç

    • 31 Mayıs 2025 Saat: 16.30Değerlendirme Bitişi

    • 31 Mayıs 2025 Saat:16.30Sonuçların İlan Edilmesi

    YARIŞMA YERİ (T.C. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın Ev Sahipliğinde)

    • T.C. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı İller Bankası Sosyal Tesisleri Çamlıca, Anadolu Blv No:24 No:24, 06200 Yenimahalle/Ankara
    • 0(533) 191 1306

    ÖDÜLLER

    1. OLAN TAKIM ÖĞRENCİLERİNE

    asusl

    Dizüstü Bilgisayar

    Madalya, Başarı Sertifikası (Tüm takım üyeleri için)

    2. OLAN TAKIM ÖĞRENCİLERİNE

    samsungtablet

    Samsung Galaxy Tablet

    Madalya, Başarı Sertifikası (Tüm takım üyeleri için)

    3. OLAN TAKIM ÖĞRENCİLERİNE

    jbl kulaklık

    JBL Bluetooth Kulak Üstü Kulaklık

    Madalya, Başarı Sertifikası (Tüm takım üyeleri için)

    TÜM KATILIMCILARA

    sertifika222
    Dijital Katılım Sertifikası Yarışma Rozeti

    İlk Üçe Giren Takımların Danışman Öğretmenlerine 3000 TL Değerinde Teknoloji Mağazası Hediye Kartı Verilecektir.

    Sıkça Sorulan Sorular

    1📄 Katılım belgesi verilecek mi?
    Evet. Yarışmaya katılan tüm öğrenciler ve takım lideri öğretmenlere dijital katılım belgeleri verilecektir.
    2🍱 Öğrencilere yemek sağlanacak mı?
    Evet. Yarışma süresince öğrenciler yarışma alanında kalacağı için, Tusun Akademi tarafından kumanya sağlanacaktır.
    3👨Takım lideri yarışma sırasında yardımcı olabilir mi?
    Hayır. Takım liderleri yarışma alanına alınmaz. Öğrenciler tüm süreci bağımsız yürütmelidir.
    4🌐 Yarışma sırasında internet olacak mı?
    Evet. Yarışma alanında internet bağlantısı sağlanacaktır. Ancak öğrenciler sadece proje geliştirme süreci için izin verilen araçlara yönelik interneti kullanabilirler. Amaç dışı kullanım durumunda uyarı verilir; devamı halinde takım yarışmadan çıkarılabilir.
    5💻 Bilgisayarımda hangi program yüklü olmalı?
    Pictoblox (PC versiyonu) yüklü olmalıdır.
    6💼 Yedek bilgisayar getirebilir miyiz?
    Evet. Teknik sorunlara karşı yedek bilgisayar getirilmesi önerilir. Organizasyon yedek bilgisayar temin etmeyecektir.